A nyomtatott újságba még egy fontos terület nem fért bele. A 9gag-en ugyanis nem csak rage comic-okat olvashatunk, nagy szerep jut az egy képkockás meme-eknek is. Ezek mindegyike egy erősen sztereotipikus karaktert ábrázol, képén valami olyan felirattal, amely jelenséget a legjobban a karakteren keresztül lehet érzékeltetni. Néhány ilyen híres karakter például Good guy Greg, aki a segítőkész, jóhiszemű, mindig udvarias jófiúkat szimbolizálja. De létezik női verziója Good Girl Gina, sőt, kutyában is: Good dog Greg. Természetesen az ellentétét, Scumbag Steve-et is kitalálták, akinek a fején ferdén hordott sapkája önálló életre kelt: valamire ráhelyezve kifejezhető, hogy az a valami egy szemétláda. Rárakhatjuk például egy galambra (hogy mindig letoj minket), amerikai szenátorra (aki előterjesztette a SOPA-t), vagy egy buszra (amelyik mindig késik).
Létezik még meme például a tipikus életművész egyetemi hallgatóra is, aki a létező legminimálisabb erőt fekteti egyetemi tanulmányaiba, és még annál is kevesebbet. Aztán ott van a maximális elvárásokat támasztó kockaszemüveges japán apa, akinek soha semmi nem elég jó. Az első nap az interneten srác, aki még elhiszi, hogy ha lelő öt kacsát, kap egy iPhone-t (van első nap az interneten apa is). A facebookos csajt, szerintem mindannyian ismerjük („Jaj, de rossz kedvem van” – rákérdezünk, de nem mondja meg, miért). De Bear Gryls-ből is meme lett, az ő képeinél inkább nem is mondom, mi van a középpontban. Önironikus meme még az internetes férj, aki tulajdonképpen ezt az egész társadalmat jellemzi. A háta mögött, az ajtónál szomorúan álló feleségének mindig az új generáció nyelvén válaszol.
De nem csak emberi karakterek vannak. A szociálisan fura pingvin például mindig kínos helyzetekbe keveredik, és sosem tudja, hogy kellene épp viselkedni. Ideges lesz például, amikor kisétál az antitolvaj kapuk közt a boltból, vagy mindig visszainteget, amikor azt hiszi, hogy neki integetnek, pedig valójában a mögötte állónak köszöntek. Az antivicc csirke meg minden vicces szó szerint értelmez. („Tudod, mitől mosolygok? Az arcizmoktól”). A paranoid papagáj egymás után kétszer is rákattint a 'mentés' gombra, biztos, ami biztos, a filozofáló velociraptor (philosoraptor) pedig mindig az élet nagy kérdéseivel foglalkozik.
De ezeket a karaktereket még hosszú oldalakon keresztül sorolhatnám, nem is ez a lényeg. Hanem az a fajta gondolkodásmód, amely születésüket lehetővé teszi, utána meg azt is, hogy mindenki rögtön tudja, mire gondolt az alkotó. Ez a közös tudat pedig nem korlátozódik pusztán a 9gag „falai” közé: megtaláljuk YouTube kommentekben, fórumok oldalain, a Facebookon, már szinte mindenhol a világhálón. És ez az, ami egyértelműen generációs dolog. Egyszerű példa erre az újságban megjelent cikk alatti aláírásképem. Figyeltem az olvasók reakcióját: ahogy meglátták, hogy az arcom helyén a me gusta van, mindannyiuk arcára széles mosoly ült, és mondták, hogy milyen jó ötlet. Viszont amikor nagyszüleim lapozták az újságot, el sem olvasták először ezt a cikket, mert nem ismertek fel rajta. Aztán meg az arcom helyén lévő rajzot látva kérdezték, hogy „hát ez meg mi?”. Szóval ezért mondható új generációnak a világháló népe: egy olyan közös tudaton osztoznak, amelyet a kívülállók egyáltalán nem értenek.
U. i.: és ha egy ilyen „újonc” mégis betéved ebbe a világba, Charlie, a csokigyáros nem habozik megkérdezni tőle, hogy „Ugye új vagy itt?”