Ha olvastad a Tanulási tippek című Közhír cikket, akkor láthattad, hogy az egyes típusok milyen jellemzőkkel bírnak. Ha mégsem tudod eldönteni, hogy pontosan melyik csoportba tartozol, töltsd ki a tanulási kérdőívet.

A kitöltés nem bonyolult, az értékelést azonban kissé már annak tarthatod, de ha sikerült kiszámolnod valaha, hogy melyik műábra házi feladat a tiéd a neptun kódod alapján, akkor nem lesz gond. Egyébként sem lehet, mérnök vagy (leszel), megoldod. :)

Használati útmutató: Olvasd el figyelmesen az alábbi mondatokat! Döntsd el, hogy az öt válasz közül melyik jellemző rád és azt a számot írd be fel (fontos, hogy a kérdés számát is rögzítsd mellé!)! Itt nincsenek helyes vagy helytelen válaszok. Csak a saját véleményed fontos.

A számok jelentése:
1 = Egyáltalán nem jellemző rám.
2 = Nem jellemző rám.
3 = Nem tudom eldönteni, igen is, nem is.
4 = Jellemző rám.
5 = Nagyon jellemző rám.


1)                Ha látom is és hallom is a megtanulandó szöveget, nagyon könnyen megjegyzem.
2)                Hangosan szoktam elolvasni a tananyag szövegét, amikor felkészülök.
3)                Szívesebben tanulok az osztálytársammal vagy a barátommal, mint egyedül.
4)                Nagyon hasznos számomra, ha a tanár ábrákat mutat be a táblán vagy az írásvetítőn , amikor magyaráz.
5)                Ha ábrát készítek jobban megértem a leckét, mintha csak olvasom.
6)                Jól tudok úgy tanulni, ha csak némán olvasva átveszem a leckét.
7)                Szívesebben töltöm az időmet rajzolással, festéssel, mint sportolással vagy mozgást igénylő játékkal.
8)                Gyakran előfordul, hogy szóban elismétlem , felmondom magamnak a leckét.
9)                Ha leírom magamnak azt a szöveget, amit meg kell tanulnom, akkor könnyebben megjegyzem, mintha csak látom vagy hallom.
10)            Nem szeretem azokat a feladatokat, amiken törnöm kell a fejemet.
11)            Nyugtalanít, ha tanulás közben csend van körülöttem.
12)            Jobban kedvelem azokat a feladatokat, ahol kézzel fogható dolgokkal, tárgyakkal kell foglalkozni, mint ahol csak rajzok, ábrák vagy szövegek vannak.
13)            Jobban megy nekem az olyan feladat, ahol valamilyen mozdulatot kell megtanulnom, mint ahol szövegeket kell megérteni.
14)            Jobb, ha a tanár magyarázatát meghallgatom, mintha a könyvből kellene megtanulni az anyagot.
15)            A szabályokat szóról szóra bevágom .
16)            Ha ábrát készítek magamnak, jobban megértem a leckét, mintha más által készített rajzot nézegetnék.
17)            Amikor a tanár felszólít és kérdez tőlem valamit, gyakran előbb válaszolok, minthogy át tudnám gondolni, mit is mondok.
18)            Szeretem, ha kikérdezik tőlem, amit megtanultam.
19)            Ha vannak képek, ábrák a könyvben, könnyebb a tanulás.
20)            Ha megbeszélem valakivel a tananyagot, akkor könnyebben megtanulom.
21)            Teljes csendben tudok csak tanulni.
22)            Amikor új dolgokat tanulok, jobban szeretem, ha bemutatják, mit kell csinálnom, mintha szóban elmondják, mit kell tennem.
23)            Ha valaki elmondja nekem a leckét, sokkal könnyebben megértem, mintha egyszerűen csak elolvasom.
24)            Egyedül szeretek tanulni.
25)            Tanulás közben nagyon zavaró, ha beszélgetnek körülöttem.
26)            Akkor tanulok könnyen, ha közben szól a rádió, TV vagy a magnó.
27)            Akkor vagyok biztos egy felelésnél, ha szóról szóra megtanulom a leckét.
28)            Gyakran előfordul, hogy megtalálom a számtanpélda megoldását, de nem tudom elmagyarázni és bebizonyítani, hogyan jutottam el a megoldáshoz.
29)            Szívesebben bemutatom, hogyan kell valamit csinálni , minthogy elmagyarázzam.
30)            Gyakran előfordul, hogy olyan dolgokat is megtanulok, amiket nem nagyon értek.
31)            Amikor egy számtanpéldát megoldok, szinte minden lépést meg tudok indokolni, hogy miért tettem.
32)            A tanári magyarázat nem sokat jelent nekem, a könyvből mindent meg tudok tanulni.
33)            Több olyan dolgot tudok csinálni , amit nehéz lenne szavakkal elmagyarázni /kézügyességet igénylő feladatok/.
34)            Mozdulatokat könnyebben megjegyzek, mint képeket vagy ábrákat.



Tanulási stílus kérdőív értékelése:

Az n betűvel jelzett tételekhez tartozó értéket kivonjuk 6-ból. A tételekhez tartozó értékeket összeadjuk és átlagoljuk, vagyis elosztjuk a tételek számával. A kapott értékek összehasonlíthatók, egy ilyen koordinátarendszerben ábrázolhatók:

Auditív: 2, 6n, 8, 14, 23, 32n (6)

Vizuális: 4 , 5, 19, 22, 29 (5)

Mozgásos: 7n, 9, 12, 16, 33, 34 (6)

Társas: 3, 18, 20, 24n (4)

Csend: 11n, 21, 25, 26n (4)

Impulzív: 1n, 13, 17, 28, 31n (5)

Mechanikus: 10, 15, 27, 30 (4)

Ha eddig kitöltötted a tesztet, akkor már tudod melyik jellemző mennyire vonatkozik rád. Ezért már megérte ma felkelni, nem?

(A kérdőívet összeállította és vizsgálatokat végzett vele A tanulási stratégiák c. tanulmány szerzője.)

Címkék: folytatás érdekesség

A bejegyzés trackback címe:

https://kozhir.blog.hu/api/trackback/id/tr454297242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása