citaro_bemutato_belyeg.jpgA Belvárosi Karácsonyivásáron mutatták be Budapest legújabb buszainak egyik bemutatópéldányát. A jövő tavasszal érkező mintegy 140 darab Mercedes-Benz Citaro autóbuszokkal mindenki elkezdhetett barátkozni a Szent István Bazilika előtt. Mi is szemügyre vettük hát a "nulladik" darabot.

Küllemre az új Citarot nem kis mértékben feldobták a németek, a modern formák azonnal elnyerték a látogatók tetszését. A kiállított darab aranyszínben pompázott, ám a BKK részére gyártott járművek a nem rég bevezetett világoskék színt fogják megkapni.

A beltérnek is csak az elemei egyeznek a fővárosi típuséval. A szóló 3 ajtós, még a csuklós 4 ajtós kivitelben fog közlekedni a hazai utakon, így a hátsó "konferencia" ülések eltűnnek helyüket állómotor, ajtó, és hátul 3x1, illetve 1+1,5 ülés váltja fel. Bár külföldön egyre kevesebb esetben használják a csüngő kapaszkodókat, a budapesti igényeknek megfelelően el fogják azokat is helyezni a fejünk fölött.

Az utastájékoztatásra járművenként egy LCD monitor, valamint audiórendszer fog ügyelni. Ezek mellett a BKK továbbra is megtartja saját matricarendszerét.

A gyártónak gondolnia kellett a vandálbiztosságra is. Az üléslapok higiéniai és kármentesítő okokból egyszerűen lepattinthatóak lesznek (kérdés, hogy ezek tudatában lesz-e mit lepattintani a garázsban), valamint az utasteret kamerarendszer figyeli, mely a felvételeket 72 órán át a jármű fedélzeti egységén tárolja. Az ablakok is kiemelt védelmet kapnak egy biztonsági fólia képében, mely a firkálások, karcolások esetén egy mozdulattal eltávolítható és helyére új ragasztható az üveglap károsodása nélkül (lásd: Siemens Combino).

A padlózat hajópadlóra hajazhat, valamint könnyen azt hihetnénk egy barkácsáruházban beszerezhető lamináltpadlót fektettek le, ám ez csak a látszat. Az anyag természetesen csúszásgátló bevonattal rendelkezik és csak küllemre mutat sötét eggerként.

A járművezetőre sem vár olyan szintű kiszolgáltatottság, mint a bemutatójárművön. A tervek szerint a fülke teljesen zárt lesz, így a sofőrnek csak a vezetéssel és a megfelelő utascserével kell foglalkoznia.

Ha jövőbelátó szemeinkkel betekintünk a leendő motorsátor alá láthatjuk, hogy az EEV emissziós normát (szigorúbb, mint az Euro 5) teljesítő, 6 hengeres turbódízel motorok dobognak, melyek a szóló busz esetében 210 kW (281 Le), még csuklós társánál 260 kW (348 Le) teljesítményre képesek. Ezek az adatok bőven fölé vannak lőve az átlag 175 kW, illetve 220 kW teljesítményeknek, így biztosak lehetünk benne, hogy nem okoz gondot majd semmilyen terepviszony az új buszoknak.

A BKK új buszüzemeltetési modelljének részeként a VT-Transman Kft. üzemeltetésében 75 szóló és 75 csuklós új, Mercedes-Benz Citaro buszok már 2013 tavaszán forgalomba állhatnak. Az új járművek elsősorban Budapest északi és keleti részén, a III., IV., XIII., XIV., XV., és a XVI. kerületekben, illetve az onnan kiinduló vonalakon  állnak forgalomba. A csuklós autóbuszokkal továbbá fejlődni fog a 7-173-as vonalcsoport is.

 

Fotóink az autóbuszról:

citaro_bemutato_01_blog.jpgAz új Citaro a Belvárosi Karácsonyi Vásáron.

citaro_bemutato_02_blog.jpgA leendő utazóközönség felülhetett a bamutatójárműre.

citaro_bemutato_03_blog.jpgModern LCD monitoron tájékozódhatnak az utasok.

citaro_bemutato_04_blog.jpgAz utasteret kamerarendszer védi a vandalizmustól.

citaro_bemutato_05_blog.jpgKényelmes és ergonómikus vezetőfülke.

citaro_bemutato_06_blog.jpgA letisztult pult mögött a Siemens VDO elektronikája dolgozik.

citaro_bemutato_07_blog.jpgA járművek ZF automataváltóval szereltek.

citaro_bemutato_08_blog.jpgA szólókon 3, a csuklósokon 4 ajtó garantálja a megfelelő utasáramlást.

citaro_bemutato_09_blog.jpgA járművezetők a kor legmodernebb technikáival dolgozhatnak.

citaro_bemutato_10_blog.jpgBudapest, végállomás következik!

citaro_bemutato_11_blog.jpgMinden igényt kielégítve.

citaro_bemutato_12_blog.jpgAz eggermintás padlózat otthonosabbá teszi a belteret.

citaro_bemutato_13_blog.jpgKomfortos, könnyen tisztítható ülések.

citaro_bemutato_14_blog.jpgBudapesten nem lesz "konferenciaülésezés" a hátsó szekcióban.

citaro_bemutato_15_blog.jpgHátulról is mutatós az új Citaro.

citaro_bemutato_16_blog.jpgAz arany színű busz beleillik a Bazilika környezetébe.

citaro_bemutato_17_blog.jpgA Mercedes a merész újítások mellett megtartotta a letisztult formákat.

citaro_bemutato_18_blog.jpgMercedes-Benz a fővárosban.

citaro_bemutato_19_blog.jpgEgyedi matricázás az egyedi igényeket hirdetve.

citaro_bemutato_20_blog.jpgKönnyű szervizelhetőség, az izzók pillanatok alatt cserélhetők.

citaro_bemutato_21_blog.jpgTavasszal már világoskékben találkozhatunk a típussal.

citaro_bemutato_22_blog.jpgA BKK karácsonyfája alatt idén egy 12 méteres ajándék ltalálható, melyet 150 másik követ majd.

Címkék: busz bkk

A bejegyzés trackback címe:

https://kozhir.blog.hu/api/trackback/id/tr934952667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása