Top Gear Live Show

 2014.09.03. 08:33

Az autós-szórakoztató TV-műsorok koronázatlan királyai - Jeremy Clarkson, Richard Hammond és James May - közel teltházas élő show-t adtak a Budapest Sportarénában. Lássuk, hogyan sikerült!

A hatásos belépő érdekében a műsorban már megszokott kerek pódiumon, a foteljeikben ülve kezdték az előadást, ám nem akárhogy, hiszen egy 6,2 literes V8-as Corvette motort szereltek alájuk, és azon gördültek be. Hogy demonstrálják, nem véletlenül vértezték fel ekkora erővel magukat, Jeremy farolt pár kört a hatalmas színpaddal. Ezek után egy „Jonápoth”-tal köszöntötték a nézőket, és elmondtak egy pár mondatot magyarul. Jeremytől például a következőket hallhatták a helyszínen levők: „Olian köver vadzsok, hogy azt hiszik, terhes vadzsok.” Ezt a szokásos piszkálódások követték, amely csaknem az egész este alatt kitartott. Jamest a haja miatt, Richardot a magasságáért, Jeremyt pedig a nagy termete és hasa miatt cikizte másik két kollegája.

TGL_EB_4564_kisebb.jpg

A rövid bevezető után máris a színfalak mögé vonultak, hogy átadják a helyet két lángoló Subaru Imprezának, melyek tettek néhány kört az Aréna küzdőterén, ami méretéből adódóan nem túl alkalmas az autós mutatványokra. Az autók fel sem tudtak gyorsulni kellően, máris fordulniuk kellett.

Ezután visszatértek az est főszereplői. Elsőnek Jeremy jött elő a függöny mögül a világ legkisebb, utcai forgalomra alkalmas járművével, a P45-tel. James is megérkezett egy bőrönddel, amelyet kinyitott, és egy kormányrudat hozzácsatlakoztatva ráült, majd azzal indult el. Richard sem maradhatott ki az őrülten kicsi járművek versenyéből, ő egy kerekeken guruló kis székkel szállt be a harcba. A verseny elkezdődött. A kijelölt pályán őrületes, 5-15 km/órás sebességgel száguldoztak a furábbnál furább kis „négykerekűekkel”. James az est folyamán a különböző futamokon előszeretettel alkalmazta azt a technikát, hogy elindult még a rajt előtt, ezzel egy kis előnyre téve szert.

A következő versenyszámhoz sem hétköznapi sportautókat használtak, ahogy azt a műsorban már megszokhattuk. Római fogatokkal érkeztek, melyek elé négy darab 50cm3-es robogót „kötöttek” lovak helyett. A Circus Maximus mintájára ovális pályán küzdöttek meg egymással. Itt elérkezett a műsor azon pontja, ahol színre lépett az a rejtélyes negyedik. A közönség nagy örömére A Stig egy Caterham volánja mögött ülve érkezett meg, méghozzá azért, hogy részt vegyen egy egyedi kihívásban. Egy csapatnyi lézerharcos lőtt rá, miközben ő körbement a pályán, a végén pedig megszámolták, hány találat érte. Jeremy is ment egy kört, de ő sajnos a Caterhambe nem fért be, ezért neki az indiai Reva elektromos miniautóval kellett teljesítenie a távot. Mondanom sem kell, ötször annyi találat érte, mint A Stiget. Igaz, az is a hátrányára vált, hogy az utolsó kanyar előtt leállt a kocsi, így a pálya hátralevő részét „futva” kellett megtegye. Következő műsorszámként egy Mercedes SL 63 AMG, egy Shelby GT500-as Mustang és egy Ferrari California T érkezett a színpadra. Itt a közönség remélte, hogy egy kicsit beszélni fognak a fent említett autókról, és reagálnak is a jelenlegi autóvilági helyzetre, ám ez sajnos elmaradt. Azon kívül, hogy melyik masina hány lóerős, nem nagyon tudtunk meg semmit, és sajnos egy kört sem tettek meg velük, hogy legalább a motorhangjuk elnyomja az amúgy eléggé hangos háttérzenét.

DNH-1673.jpg

Miután Jeremyék kivonultak, három Ford Focus RS vette birtokba a küzdőteret, hogy pontosan megkoreografált drifteléseket hajtsanak végre. Az aréna szellőzőrendszere jól megbirkózott a gumifüsttel és egyéb gázokkal, még az első sorokban is csak néha lehetett egy kis füstszagot érezni. A következő verseny a háromkerekű Relinatokkal zajlott, melyek minduntalan felborultak a kanyarokban. Szinte minden három méteren állt egy segítő, aki felállította a szerencsétlen ízeltlábú módjára az oldalára borult háromkerekűeket, ezért kisebb megszakításokkal ugyan, de megtették az előírt három kört. Helyet kapott a műsorban a triálos világbajnok is, aki Piaggio pickupok tetején ugrált, miközben azok a küzdőtéren cirkáltak.

Az est befejezése pedig egy focimeccs volt, melyet Suzuki Swiftekkel és egy másfél méter átmérőjű labdával játszottak le. A két csapat természetesen a magyar és az angol volt. Három autóból állt egy csapat és nagyjából tíz percig tartott a mérkőzés. A Jeremy, Richard és James által alkotott angol trió ellen kiválóan helytálltak a „magyar” sofőrök (értsd: a Top Gear stáb hivatásos sofőrjei), melynek csapatkapitánya nem más volt, mint A Stig. A fantasztikus hangulatú mérkőzésen 5:3-as hazai siker született, és ha az idő nem jár le, biztosan berámoltuk volna azt a bizonyos hatodikat. Nem volt azonban „sérülésmentes” a meccs, hiszen pár perccel a kezdés után A Stig autója lerobbant. Ekkor Jeremy kiugrott a kocsijából és egy híres futballistát idézve megharapta Stiget, ezzel reflektálva a foci VB-re. Egy kis ideig a magyar együttesnek autóhátrányban kellett játszania a technikai hiba miatt, ám ez sem vette el a lendületüket.

autos foci.jpg

Összefoglalva elmondható, hogy néhány negatívumtól eltekintve jó műsorban lehetett részünk. Felfogható ez az esemény egy silány autós kaszkadőr-shownak vagy egy még silányabb Top Gear epizódnak, hiszen a műsorban megszokott humoros beszélgetések és veszekedések most elmaradtak, csak a betanult szöveget mondták el minimális improvizációval. De tekinthetjük úgy is, mint egy nagyszerű élményt, egy maradandó emléket, hogy élőben láthattuk a három legendát, akik még így öregecskén is képesek voltak a hajmeresztő mutatványokra, nem sajnálva sem a saját, sem egymás testi épségét, az autókéról nem is beszélve. Aki nem nagy Top Gear fanatikus, annak nem igazán érte meg a minimum tízezer forintos jegy, ám ha belegondolunk, hogy hasonlóan ismert sztárok előadásait mennyiért tekinthetjük meg, akkor az ár elfogadható, és szerintem megérte elmenni! A fantasztikus szuperautók tesztelése most elmaradt, de mikor fogjuk legközelebb Jeremy Clarksont hallani, amint magyarul beszél?

Zeitler Mátyás

Címkék: autó

A bejegyzés trackback címe:

https://kozhir.blog.hu/api/trackback/id/tr106659571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása